Vaasan Kampusporvarit ry

Vaasan kokoomusopiskelijat – Vaasan Kampusporvarit ry. (VaKaPo) on aatteellinen, Vaasan korkeakouluissa vaikuttava Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan paikallisyhdistys. Olemme toimineet Vaasan yliopiston kampuksella vuodesta 1968 alkaen.

Toimimme ja vaikutamme aktiivisesti paikallisessa opiskelijapolitiikassa, erityisesti Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan (VYY) toimielimissä. Nimikaimamme Kampusporvareiden edustajistoryhmä, jonka kanssa olemme tiiviissä yhteistyössä, on VYY:n edustajiston suurin ja vanhin aatteellinen edustajistoryhmä.  Järjestämme lukuvuoden aikana myös erilaisia tapahtumia ja illanviettoja, joista osa on kaikille avoimia jäsenyyteen katsomatta.

Meitä on moneksi eikä yhtä tyypillistä vaasalaista kokoomusopiskelijaa ole olemassa.  Meihin kuuluu Vaasan alueella opiskelevia nuoria insinööristä humanistiin ja kaikkea siltä väliltä. Kokoomusopiskelijat on yhtä kuin sen jäsenet, jotka muokkaavat toiminnasta itsensä näköistä. Mukana yhdistyksen toiminnassa on niin aktiivisia poliittisia keskustelijoita, kuin tapahtumien järjestämisestä ja vapaa-ajan toiminnasta kiinnostuneita järjestötoimijoitakin.

Vaasan Kampusporvareiden matkassa pääsee osallistumaan aktiivisesti myös muilla paikkakunnilla järjestettyihin tapahtumiin, jotka tarjoavat osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia, korkealaatuista koulutusta sekä hauskaa yhdessäoloa kokoomuslaisen arvomaailman äärellä. Tuhatkunnan järjestämiin kansallisiin tapahtumiin osallistuu kokoomusopiskelijoita ympäri Suomen.

Toimintaamme voi lähteä mukaan ympäri vuoden, ja monet tapahtumistamme ovat kaikille avoimia. Jäseneksemme on helppo liittyä täyttämällä liittymislomake netissä tai järjestämiemme tapahtumien yhteydessä.