Ajankohtaista

Kansalliset Ylioppilaat ry ylpeänä esittää Tommi Pyykköä Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan liittohallitukseen

Kansalliset Ylioppilaat ry (KansY) esittää yhdistyksen varapuheenjohtaja Tommi Pyykköä Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan liittohallitukseen vuodelle 2016.

Pyykön mukaan Tuhatkunnan ensi vuoden tärkeimmät tavoitteet ovat edustajistovaalimenestyksen kääntäminen uuteen nousuun sekä liiton jäsenmäärän kasvattaminen. Pyykkö on ehdolla Tuhatkunnan liittohallitukseen, koska se tarjoaa mahdollisuuden parantaa koko liiton toimintaa. Erityisen läheiseksi hän kokee Tuhatkunnan kansainvälisen toiminnan kehittämisen.

“Euroopan unioni sai minut kiinnostumaan politiikasta jo lukioaikana. Olen sen jälkeen asunut Toulousessa ja Brysselissä, opiskellut EU-opintoja ja kirjoittanut EU-aiheisen kandin”, Pyykkö kertoo.

“Kansainvälinen puoli onkin se, mitä haluaisin Tuhatkunnan toiminnassa  erityisesti olla mukana kehittämässä. Mielestäni Tuhatkunnan on panostettava enemmän EDS:n ja NKSU:n toimintaan ja tuotava kv-toiminta lähemmäs jäsenistöä. Lisäksi haluaisin parantaa kansainvälistä toimintaamme lisäämällä kahdenvälisestä yhteistyötä naapurimaiden järjestöjen kanssa. Kannatan lämpimästi kv-työryhmässä esitettyjä ehdotuksia kv-toiminnan kehittämiseksi ja haluan olla mukana niiden toteuttamisessa”, Pyykkö jatkaa.

“Tommi on monipuolinen, erityisesti kansainvälisten asioiden vahva tekijä. Ihmisenä hän on yhteistyökykyinen ja luotettava tiimipelaaja”, kertoo KansY:n puheenjohtaja Marianna Kupias.

Pyykkö on toiminut tänä vuonna KansY:n hallituksen varapuheenjohtajana ja viestintäpäällikkönä. Hän oli myös ehdokkaana KansY:n edustajistovaalilistalla syksyllä 2014 ja toimi vapaaehtoisena kokoomusopiskelijoiden edustajistovaalikampanjassa sekä kevään eduskuntavaaleissa. Pyykkö opiskelee ranskalaista filologiaa Helsingin yliopiston humanistisessa tiedekunnassa.

“Kokoomusopiskelijoiden liittohallitukseen tarvitaan ahkeria tekijöitä, jotka uskaltavat tarttua rohkeasti uusiin haasteisiin. Tommin arvokas työ KansY:n eteen on ehdottomasti osoittanut, että hänellä on paljon annettavaa Tuhatkunnalle myös liittohallitustasolla”, painottaa KansY:n vuoden 2016 puheenjohtaja Juuso Mankonen.

Kansalliset Ylioppilaat ry on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan piirissä toimiva Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan paikallisyhdistys.

Lisätietoja:

Tommi Pyykkö