Tiedote                22.9.2017

Kansalliset Ylioppilaat ry:n hallitus on eilen yksimielisesti päättänyt asettaa Juuso Mankosen ehdolle Kokoomusopiskelijoiden varapuheenjohtajaksi kaudelle 2018-2019.

Juuso Mankonen, 24, toimii tällä hetkellä yhdistyksemme varapuheenjohtajana ja Helsingin Kokoomuksen hallituksen jäsenenä. Paikallisyhdistyksessämme hän on aikaisemmin toiminut myös puheenjohtajan ja sihteerin tehtävissä. Juuso opiskelee neljättä vuotta oikeu
stiedettä ja viimeistelee parhaillaan oikeusnotaarin tutkintoaan Helsingin yliopistossa.

Juusolla on mittava kokemus kampanjoiden suunnittelusta ja toteuttamisesta, ja hän on toiminut muun muassa kampanjapäällikkönä kuntavaaleissa. Viime syksynä Juuso puolestaan johdatti Kokoomuksen historialliseen vaalivoittoon Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajistovaaleissa.

”Syksyllä valittava liittomme uusi puheenjohtaja tarvitsee avukseen vastuuta pelkäämättömän ja luotettavan tekijän, jolla on kokemuksensa puolesta laajalti näkemystä siitä, mihin suuntaan Tuhatkuntaa tulee jatkossa kehittää. Juusolla on varmasti liitolle tällä saralla paljon annettavaa”, Kansallisten Ylioppilaiden puheenjohtaja Jeremias Nurmela tiivistää.

”On elintärkeää, että Kokoomusopiskelijat kykenee tarjoamaan kiinnostavan ja tehokkaan paikan vaikuttaa niille opiskelijoille, jotka ajattelevat kanssamme samalla tavalla. Tämä edellyttää laajaa profiilin nostoa ylioppilaskunnissa, jotta linjamme myös näyttäisi uskottavalta. Paikallisyhdistysten toiminnan on jatkossakin oltava omaleimaista, mutta liiton yhteisiä tavoitteita tulisi kyetä paremmin nostamaan esille, sekä panemaan täytäntöön ylioppilaskunnissa ympäri maan. Suunta on oikea ja tästä loistavana esimerkkinä on nykyisen liittohallituksen valmistelema maanlaajuinen edustajistovaalikampanja, jonka satoa kylvämme varmasti marraskuun vaali-iltoina. Muun muassa näiden kysymysten parissa olen valmis tekemään hartiavoimin töitä seuraavan kahden vuoden ajan”, Mankonen toteaa.

Julkaisemme kaikki kampanjateemat ja CV:n sisältävän esitteen ennen lokakuussa järjestettävää Syyskorkeakoulua. Nähdään Jyväskylässä!

Lisätietoja:

Ehdokas