Kyösti Hagert oli tehnyt ansiokkaan koonnin tulevaisuuden kokoomuslaisista vaikuttajista ja puolueen toiminnasta, mutta kirjoitukseen oli päätynyt pari asiavirhettä, jotka haluamme oikaista.

Kirjoituksessa pohdittiin, että oliko nuorten kampanjoinnin näkymättömyys oire puolueen ja nuorisojärjestöjen rakoilevista väleistä. Tähän voimme todeta, että niin kokoomusopiskelijoiden kuin kokoomusnuortenkin tekemä kampanjointi oli erittäin aktiivista turuilla ja toreilla.

Päivittäiset kohtaamiset ihmisten keskuudessa niin Cafe Niinistöissä, Pop up-kahviloissa kuin eri tapahtumissa, olivat hyvinkin merkittäviä tekijöitä sille, että Niinistö lopulta valittiin Tasavallan presidentiksi. Onkin siis varsin valitettavaa, jos ahkera toimimisemme on jäänyt toimittajalta huomaamatta.

On totta, että kokoomuksen sisällä on käyty keskustelua erilaisista arvoista ja niiden ajamisesta. Esimerkkinä todettakoon, että Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta on monen muun poliittisen opiskelija- ja nuorisojärjestön tavoin ollut tukemassa sukupuolineutraalia avioliittolakia. Haluamme muistuttaa, että kärjistys siitä, että nuoret olisivat puoluetta arvokonservatiivisempia ei pidä paikkansa.

“Kummeksumme yksittäisten mielipiteiden perusteella tehtyjä johtopäätöksiä nuorisojärjestöjen linjoista. Tässä mielessä professori Ojakankaan olisikin syytä päivittää tietämystään sekä kokoomusnuorten että kokoomusopiskelijoiden osalta ja tutustua näiden poliittisiin tavoitteisiin”, Jere Lehtinen ihmettelee.

Puolueen jäsenistöön mahtuu monenlaisia mielipiteitä, kuten mm. Kimmo Sasin sitaatista voimme todeta. Me nuoremman polven kokoomuslaiset haluamme muistuttaa kansanedustaja Sasia siitä, että meidän nuorten rooli puolueen tulevaisuuden rakentamisessa on aivan yhtä merkittävä, kuin se on historian saatossa ollutkin. “Me siis rakennamme ja kehitämme tulevaisuuden kokoomusta. On huomautettava, että puolueemme nykyiset liberaalit arvot, ovat aikanaan nuorten tulevaisuuden vaikuttajien yhdessä tekemiä ja läpi ajamia”, jatkaa Aku Aarva.

Haluamme ehdottomasti kutsua kaikki jyväskyläläiset nuoret ja opiskelijat tekemään keski-suomalaista tulevaisuutta kanssamme. Näytetään yhdessä sekä kirjoittajalle, että koko seutukunnalle, että menestyjiä löytyy myös täältä.

Kokoomuksen merkittävin vahvuus on se, että kokoomukseen mahtuu erilaisia perusteltuja näkemyksiä, eikä tarkoitus olekaan ajaa sokeasti yhdellä kaistalla. Jokaisella kokoomuslaisella on aito mahdollisuus vaikuttaa puolueen linjaan.

Jere Lehtinen, puheenjohtaja
Jyväskylän Kokoomusopiskelijat