Nykyinen puheenjohtaja ja vuoden 1973-74 puheenjohtaja

Jyväskylän kokoomusopiskelijat nimitti Jyväskylän kaupunginjohtaja Markku Anderssonin yhdistyksen kunniajäseneksi yhdistyksen kevätkokouksessa 20.3.2012 pitkäjänteisestä työstä yhdistyksen ja kokoomuslaisen opiskelijatoiminnan hyväksi.

Markku Andersson toimi opiskeluaikanaan aktiivisesti Jyväskylän Opiskelevassa Oikeistossa (JOO) eli nykyisessä Jykossa, ja ylioppilaskuntapolitiikassa JYYn puolella. Andersson toimi JOOn puheenjohtajana vuosina 1973 – 74.

Myös JYYn ja yliopiston puolella Andersson toimi aktiivisesti. Vuoden 1973 edustajistovaaleissa Andersson oli vaalien äänikuningas 48 äänellä JOOn saadessa yhdeksän edustajaa. Kaiken kaikkiaan Andersson toimi edustajistossa 1971 – 77, Kortepohjan ylioppilastoimikunnassa 1973 – 75 ja KOAS:ssa 1975 – 79. Lisäksi entinen puheenjohtaja toimi myös aktiivisesti yliopiston laitosneuvostoissa, osakunnassa ja Pörssi ry:ssä.

”Markun panos ja tuki JOOlle ja nyt myöhemmin Jykolle on ollut korvaamatonta. On hienoa, että puheenjohtaja vuosikymmenten takaaon yhä aktiivinen ja toimii sukupolvien välisenä siltana yhdistyksen ja sen historian välillä!”, linjaa vuoden 2012 puheenjohtaja Jere Lehtinen.