Jyväskylän yliopiston Kokoomusopiskelijoiden edustajistoaloite 15.4.2010

Monilla opiskelijoilla on pieniä lapsia, mutta kampukselta ei löydy tarvittavia avattavia lastenhoitopöytiä esimerkiksi vaipan vaihtoon. Tämä vaikeuttaa kohtuuttomasti perheellisten opiskelijoiden opiskelua. Opiskelevien vanhempien haasteellista arkea ja opiskelua tulee mielestämme helpottaa tarjoamalla kunnolliset lastenhoitopöydät yliopiston alueella.

Ylioppilaskunnan tulee tukea myös nuoria lapsiperheitä, joista toinen tai molemmat vanhemmista opiskelee. Ylioppilaskunnan tuleekin selvittää, onko kampukselle mahdollista saada lastenhoitoon tarvittavia varusteita niille soveltuviin tiloihin. Yliopiston on tarjottava esteetön ympäristö opiskeleville vanhemmille, aivan kuten muille opiskelijoille.

Aloitteen hyväksyessään edustajisto velvoittaa hallituksen selvittämään, onko kampukselle mahdollista saada lastenhoitoon tarvittavia varusteita sekä ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin tilanteen korjaamiseksi.

Esitämme, että edustajisto lähettää aloitteen hallitukselle toimenpiteitä varten.

Jyväskylän yliopiston Kokoomusopiskelijat