Olen Juho Neuvonen, 23-vuotias toisen vuoden taloustieteen opiskelija. Liityin Jyväskylän Kokoomusopiskelijoihin 5.11.2017.

Kun syksyllä tulin aloittamaan toista opiskeluvuottani, olin päättänyt, että haluan aktivoida itseni järjestötoiminnalla. Mietin mahdollisuuksiani eri järjestökentillä. Etsin järjestöä, jonka toiminta olisi mielenkiintoista ja asiapainotteista. Olin keskustellut JyKon hallituksen jäsenten kanssa ja miettinyt myös JyKoa vaihtoehtona. Minulla oli sellainen kuva, että toiminta ei ole konkreettista ja järjestö ”kokoustaa kokoustamisen ilosta”. Samalla tiesin, kuinka mahtava mahdollisuus kokoomuksen toiminta olisi tutustua uusiin ihmisiin.  Lopulta JyKon nykyinen puheenjohtaja Eelis Loikkanen sai minut puhuttua mukaan.

Ensimmäisen kuukauden aikana olin mukana Kokoomusopiskelijoiden valtakunnallisessa liittokokouksessa Turussa ja Keski-Suomen piirin syyskokouksessa Toivakassa. Turussa tapasin 60 aktiivista opiskelijoiden asioita eteenpäin vievää ihmistä. En ollut ennen ollut tämän mittakaavan kokouksessa, ja se oli aivan mahtava kokemus. Toivakassa tapasin Keski-Suomen kokoomusvaikuttajia aina Sinuhe Wallinheimosta lähtien. Vastaanotto oli molemmissa kokouksissa hyvä. Piirin syyskokouksessa tapasin useita uusia ihmisiä ja minut kutsuttiin BNI-aamiaiselle (Business Network International) Jyväskylään joulukuussa. BNI:n aamiaisella jyväskyläläiset yritykset tapaavat ja verkostoituvat. Olin ainoa opiskelija paikalla ja sain tukun käyntikortteja sekä loistavia keskusteluja ja ohjeita niin työnhakuun kuin elämäänkin. Tällaiset tapahtumat ovat juuri se syy, miksi minä halusin mukaan järjestötoimintaan.

Vuonna 2018 toimin JyKon hallituksessa ja vastaan järjestön hallinnosta kokonaisuudessaan. JyKon toiminnassa mukana olevana pääsen järjestämään asiatapahtumia, tapamaan vaikutusvaltaisia ja kokeneita ihmisiä sekä oppimaan järjestötoimintaa laajan hallituspestini kautta. JyKon vahvuuksiin kuuluu, että jokainen voi itse määritellä, kuinka paljon haluaa olla mukana. Tämä tarina on esimerkki siitä, kuinka omalla aktiivisuudella voi päästä vaikka minkälaisiin tilaisuuksiin. Meillä on loistava hallitus, jonka ainoa tavoite on kehittää meidän toimintaa. Tästä tulee mahtava vuosi.

Tule sinäkin mukaan, et varmasti kadu!