Jyväskylän Kokoomusopiskelijat ry esittää Veera Ylimaunua Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunnan liittohallitukseen vuodelle 2013. Veera on toiminut kuluvan vuoden Jyväskylän kokoomusopiskelijat ry:n sihteerinä ja aktiivisena hallituksen jäsenenä sekä ylioppilaskuntatoimijana.

Veera Ylimaunu on 20-vuotias valtio-opin opiskelija Jyväskylän yliopiston yhteiskuntatieteellisestä tiedekunnasta. Hän opiskelee toista vuottaan ja lukee pääaineensa lisäksi sosiaalityötä, yhteiskuntapolitiikkaa ja kansantaloustiedettä. Torniosta lähtöisin oleva Veera luo ympärilleen aitoa innostusta, avoimuutta ja yhteistyön ilmapiiriä. Veera on nuoresta iästään huolimatta osallistunut opintojensa alusta lähtien monenlaiseen järjestötoimintaan. Hän on toiminut kuluvan vuoden ainejärjestönsä koulutuspoliittisena vastaavana ja Jyväskylän Eurooppanuoret ry:n tiedottajana.

Veeran toiminta Jyväskylän Kokoomusopiskelijoissa on ollut todella täysipainoista. Hän nousi syksyn 2011 Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan edustajistovaaleissa edustajiston varajäseneksi. Ylioppilaskunnassa hän on ollut alusta alkaen mukana valiokunnissa, kokoomusopiskelijoiden edustajistoryhmän toiminnassa ja saanut kokemusta hyvin tästä puolesta korkeakoulupolitiikkaa. Erityisesti koulutuspolitiikka on ollut Veeran kiinnostuksen kohde, ja hänellä on halu olla kehittämässä sitä laajemmin kuin oman yliopistonsa sisällä.

Veera oli ehdolla myös Jyväskylän kaupunginvaltuustoon tämän syksyn kuntavaaleissa. Hänelle monet vaikuttamisen kentät ovat tuttuja. Myös yhteistyöverkostot Jyväskylässä kaupunginpäättäjiin, Tuhatkunnan muihin paikallisyhdistyksiin ja muiden puolueiden opiskelijajärjestöjen edustajiin ovat jo hyvin muotoutuneet. Hän haluaa tuoda Tuhatkunnan toimintaan lisää yhteisöllisyyttä, laajaa yhteistyötä ulospäin suuntautuen ja vaikuttamista korkeakoulupolitiikkaan tehokkaasti mutta ottamalla kantaa myös asioihin, jotka eivät sitä välittömästi kosketa.

Veera on oikea valinta tehokkuudellaan, innostuksellaan, yhteistyökyvyllään ja tulevaisuuden näkemyksellään. Hän on Tuhatkunnan tulevaisuuden tekijöitä.

Ehdokas
Veera Ylimaunu