Mikä JOPO

Joensuun opiskelevat porvarit ry (JOPO) on Joensuussa toimiva Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunnan alainen yhdistys. Päätoimintaamme on vaikuttaminen opiskelija- ja kunnallispolitiikassa, sekä paikallisten korkeakoulujen päättävissä elimissä.

Opiskelijayhdistyksenä puhuttelemme ketä tahansa toiminnasta kiinnostunutta helpolla lähestyttävyydellä. Järjestämme monipuolista rentoa vapaa-ajan toimintaa mm. bileiden ja illanistujaisten muodossa, mutta ajoittaiseen asiattomuuteen yhdistyy usein myös asiaohjelma tietotaidon tarjoamisen muodossa koulutuksissa ja muissa tapahtumissa.

Jopo on perustettu vuonna 1967 silloisen Joensuun Korkeakoulun ylioppilaskuntaan. Järjestö on näin ollut vaikuttamassa Pohjois-Karjalaiseen korkeakoulutukseen sen alusta lähtien ja jatkaa perinnettään vahvana perinteikkäänä toimijana yliopiston ylioppilaskunnassa.

Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunta (Kokoomusopiskelijat) on puoluepoliittinen ja aatteellinen kattojärjestömme, joka tarjoaa osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia, korkealaatuista koulutusta sekä hauskaa yhdessäoloa kokoomuslaisen arvomaailman äärellä. Tuhatkunta järjestää vuosittain useita kansallisia tapahtumia, joissa on mahdollista päästä tapaamaan kokoomusopiskelijoita ympäri Suomen!

Joensuun opiskelevat porvarit on Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n , Kokoomuksen Joensuun Kunnallisjärjestö ry:n, Savo-Karlajan Kokoomus ry:n sekä Kansallinen Kokoomus r.p.:n jäsenjärjestö