Edarivaalit 2017

Kokoomusopiskelijat edustajistovaaleissa 2017

Ylioppilaskuntien ja opiskelijakuntien edustajistovaalit ovat tulossa ympäri Suomea! Kokoomusopiskelijat ovat mukana vahvempana kuin koskaan. Edistyksellinen ja vastuullinen politiikka koskettaa jokaista opiskelijaa, Kokoomusopiskelijat ovat sitoutuneet toteuttamaan opiskelijoiden etua ajavaa, opiskelijalähtöistä politiikkaa. Tältä sivulta löydät vaaliteemamme: joustavaa opiskelua, vastuullista taloudenpitoa ja kansainvälisyyttä. Löydät teemoistamme lisää alempaa.

Liike lähtee sinusta!

TUTUSTU EHDOKKAISIIMME:

Aalto-yliopiston edarivaaliehdokkaat

Haaga-Helian ammattikorkeakoulun edarivaaliehdokkaat

Jyväskylän yliopiston edarivaaliehdokkaat

Lapin yliopiston edarivaaliehdokkaat

Lappeenrannan teknillisen yliopiston edarivaaliehdokkaat

Oulun yliopiston edarivaaliehdokkaat

Tampereen ammattikorkeakoulun edarivaaliehdokkaat

Tampereen teknillisen yliopiston edarivaaliehdokkaat

Tampereen yliopiston edarivaaliehdokkaat

Turun yliopiston edarivaaliehdokkaat

Vaasan yliopiston edarivaaliehdokkaat

——————————————————————————–

Kokoomusopiskelijoiden valtakunnalliset teemat 2017

PARASTA SUOMALAISTA KOULUTUSTA

Massaluentojen aika on ohi. Me Kokoomusopiskelijat haluamme, että tulevaisuuden opetuksen keskiössä ovat kannustavuus, innostavuus ja yksilökohtainen opetus. Laadukkaan lähiopetuksen lisäksi korkeakouluissa tarvitaan joustavia tapoja oppia ja näyttää osaamistaan. Edistämme valtakunnallista tenttiakvaariota, joissa tenttejä voi suorittaa joustavasti myös muilla paikkakunnilla.

TULOSVASTUULLISUUTTA YLIOPPILASKUNTIEN TOIMINTAAN

Ylioppilaskunnat ovat vuosien saatossa jatkuvasti laajentaneet toimintaansa ja rahoittaneet sen nostamalla jäsenmaksua. Me Kokoomusopiskelijat haluamme, että opiskelijoilta pakkojäsenyyden kautta kerätyt jäsenmaksuvarat käytetään tulosvastuullisesti ja kaikkia opiskelijoita hyödyntäen. Ylioppilaskuntien on keskittyttävä toiminnassaan olennaiseen eli opiskelijoiden edunvalvontaan.

JOKAINEN TUTKINTO ON KANSAINVÄLINEN

Kielitaito ja kulttuurien ymmärrys ovat perusvaatimuksia tulevaisuuden työmarkkinoilla. Me Kokoomusopiskelijat haluamme, että jokaisella opiskelijalla on taustasta tai varallisuudesta riippumatta mahdollisuus kansainvälistymiseen. Jokaiseen tutkintoon tulee sisällyttää kansainvälistymisjakso, joka on mahdollista suorittaa tuetulla vaihto-ohjelmalla tai kotikansainvälistymisellä.

TASA-ARVOISTA OPISKELIJATERVEYTTÄ

Ammattikorkeakouluopiskelijoiden terveydenhuolto laahaa tällä hetkellä jäljessä yliopisto-opiskelijoiden vastaavasta. Kunnallisen terveydenhuollon resurssit opiskelijaterveydenhuollolle ovat riittämättömät. Me opiskelevat kokoomuslaiset haluamme nopeamman pääsyn hoitoon kunnallisella puolella sekä sujuvan siirtymän YTHS:n piiriin soteuudistuksen yhteydessä. YTHS:n ja kunnallisen puolen tulee myös toimia saumattomammin yhteen ja esimerkiksi tiedonkulun hoitopolun varrella kulkea.

IN ENGLISH:

IT BEGINS WITH YOU

Individual and modern learning

No more mass lectures. We want the future of education to focus on individual, supportive and inspirational ways of teaching. In addition to the best quality of education, we also need flexibility in ways of learning and acknowledging previously gained proficiency. We want electronic exam rooms, which enable students to carry out exams where they choose.

Every degree should be international

Fluency in foreign languages and understanding of diverse cultures are basic requirements in future job markets. We want every student to have the possibility of an international experience in their studies. Every degree should involve an international period, whether it is a study abroad program or internationalisation at home.

More efficiency in student unions

Student Unions have expanded their functions over the years. Funding for the ever-growing tasks has been taken out of the pockets of students by compulsory membership. We want for the funds gathered from students to be used accountably and in a way that benefits every student. Student unions should focus on their statutory tasks.

Equal student health services for all students

University students have superior student health services compared to those studying in the university of applied sciences. We require those students with inferior health services to have easy access to municipal health care services. In addition, we want the Finnish Student Health Service (FSHS) to be available for all students.