Mitä mahtavinta helmikuuta kaikille. Toimisto sai uutta verta vuoden vaihteessa ja nyt lisää. Olen Saku Jokisalo, Kokoomusopiskelijoiden pääsihteeri tästä päivästä lähtien. Käytän siis tämän ensimmäisen toimistoblogini esittäytymiseen ja tulevan peilaamiseen.

Olen 28-vuotias, suhteellisen pitkän uran opiskelijapolitiikassa tehnyt kaveri Hämeenlinnasta. Aikaisempi historiani kattaa toimimista opiskelijakunnan puheenjohtajana, SAMOKin puheenjohtajana, visiitti ay-liikkeen opiskelijapuolelle puheenjohtajuuden ja projektien merkeissä, Tuhatkunnan paikallisyhdistyksen varapuheenjohtajuus, Kokoomusopiskelijoiden liittohallituksen jäsenyys sekä viimeisimpänä opiskelijakunta LAUREAMKOn pääsihteerin tontin hoitaminen. Pitkästä kokemuksesta huolimatta tiedän, että uutta asiaa tulee ovista ja ikkunoista runsaasti heti alusta alkaen.

Uuden aloittaminen on aina mahdollisuus tarkastella jo tehtyä ja oppia uutta. Niin haluan minäkin tehdä. Ottaa kaiken sen, mitä Kokoomusopiskelijoiden toiminnassa on hyvää ja toimivaa ja tuoda siihen oman osaamiseni tehdäkseni siitä vielä parempaa. Kokoomusopiskelijoilla on edessään tiukka rutistus tämän vuoden aikana. On tehtävänä strategia ja tavoiteohjelma, puoluekokous ja syksyllä häämöttää vielä kuntavaalit sekä edustajistovaalit HYY:ssä ja opiskelijakunnissa. Joten eipä ole tekemisestä puutetta tänäkään vuonna. Liittokokous teki viisaita valintoja (eihän se muuta ikinä teekään) valitsemalla Liitolle innokkaan ja osaavan tekijäporukan, joka on jo heti alussa alkanut uudistamaan ja osallistamaan kenttäväkeään yhä paremmin. Uskon siis vakaasti, että saamme yhdessä jäsenistömme kanssa kehitettyä Kokoomusopiskelijoita vieläkin tehokkaammaksi poliittiseksi toimijaksi.

Lyhyemmän tähtäimen suunnitelma on yksinkertaisesti tehdä Saulista uusi presidentti Suomelle. Nuoret ja opiskelijat ovat olleet ihailtavasti tässä mukana, Suomella töissä. Valitettavasti puheenjohtaja Hakala joutui puheenjohtajakautensa ensimmäisessä kannanotossa jopa puhisemaan ihmisten tyhmyydelle. Väkivalta, henkinen tai fyysinen, ei kuulu demokratiaan. Piste. Minä sanon tämän teille kaikille, pitäkää nyt hyvät ihmiset järki kädessä. Asioiden tulee taistella, ei ihmisten.

Lopuksi haluan toivottaa kaikille mitä mainiointa vuotta 2012. Tulemme Akselin kanssa tänne toimistoblogin puolelle kirjoittelemaan ajankohtaisista tapahtumista vuoden mittaan aktiivisesti.

-Saku

Kirjoittaja on Kokoomusopiskelijoiden pääsihteeri.