Hei olen Jenni ja aloitin pääsihteerin hommissa elokuussa. Tässä lyhyessä ajassa olen jo ehtinyt puuhailla kaikenlaista Kokoomusopiskelijoiden toimistolla ja ajattelinkin nostaa omaa häntää ja kertoa, mitä tähän mennessä on tullut puuhattua. Se oli kuitenkin vaikeaa, joten ajattelin tiivistää siihen, mitä olen tehnyt yhden päivän aikana.

Kuten varmasti jokainen toimistoeläin, myös minä aloitan päivän vastaamalla  illalla tulleisiin meileihin ja juon kahvia. Aamupäivä kuluu osittain siihen, että lähetän aiemmin viikolla valmistellun yhdistyskirjeen. Ensiksi kuitenkin päivitän postituslistan, jotta uudet jäsenet pääsevät viestin piiriin myös.

Sen jälkeen haen liiton postit puoluetoimiston puolelta. Silmäilen saapuneet lehdet. Sen jälkeen alan järjestellä illalla alkavan liittohallituksen kokouksen asioita. Asialistalla on paljon asiaa, sillä aiomme käsitellä liiton ensi vuoden talousarvion, toimintasuunnitelman, osavuositoimintakertomuksen ja aiemmin valmistellun strategiatyön lisäksi tasa-arvosuunnitelman, sekä keskustella kuntavaaleista. Pyrimme säästämään paperissa eli tiedostot jaetaan sähköisesti, onneksi siis tulostamisrumbaa ei ole.

Lisää kahvia. Tiedotan lähenevästä Syyskorkeakoulustamme ja tsekkaan samalla raportit mm. uutiskirjeen avaajista, nettisivujen kävijöistä ja tarkastan, mitä someviestinnälle kuuluu. Samalla seurailen liittohallituksen keskusteluryhmää WhatsAppissa.

Tapaamme liittohallituksen kanssa klo 17 ja alamme purkaa varapuheenjohtajan valmistelemaa strategiatyötä. Jälkeenpäin lähetän ystävälleni fb-viestin sisällöltään suunnilleen luokkaa: olen liekeissä, tää on paras liittohallitus ever, meillä oli maailman paras keskustelu ja ihania uusia ideoita. Vaatimatonta, I know :)

Yleisesti ottaen toimenkuvani on melko laaja ja voin todella sanoa, että yksikään päivä ei ole samanlainen. Olen työskennellut Kokoomusopiskelijoiden pääsihteerinä vajaa kaksi kuukautta, eli olen nähnyt vain pienen osan työstä. Yleisesti tiivistän kuitenkin hommani niin, että minun tehtäväni on pitää huolta siitä, että pomoni, eli kaikki jäsenet, sekä tietenkin heidän edustajansa liittohallitus ja puheenjohtaja, voivat tehdä vaikuttamistyötä rauhallisin mielin tietäen, että taustalla kaikki pyörii. Teen siis mm. taloudenhallintaa, viestintää, asiakaspalvelua, tapahtumanjärjestämistä ja yleisiä muita yhdistyksen pyörittämiseen liittyviä asioita. Ja olen erityisen onnellinen aina, kun pääsen suoraan kontaktiin jäsenten kanssa.

Jaan työviikkoni tänään maanantaina 26.9. alkaen Kokoomusopiskelijoiden Instagram -tilin kautta. Löydät lyhyet videot Stories -osiosta.

Jenni Vartiainen

pääsihteeri