JenniTämähän on varmasti useimmiten kysytty kysymys. Miksi juuri minun pitäisi aktivoitua ylioppilaskuntapolitiikassa ja lähteä edarivaaliehdokkaaksi? Entäs jos en pääse läpi, oon tehnyt ihan turhaa työtä?

Olemme varmasti kaikki kuulleet samat ylioppilaskuntien lausahdukset. Pääset vaikuttamaan oman yliopistosi ja tieteenalasi asioihin. Saat vaikuttamisen eväät ja tutustut uusiin ihmisiin. Ja tämä on kaikki totta! Kokoomusopiskelijoiden ehdokkaana voisin todeta, että ”Ja tässä ei vielä ollut kaikki!”. Voin kokemuksesta todeta että Kokoomusopiskelijoilta saat myös aivan mahtavan kampanjatiimin, koulutusta vaaleista ja verkoston ihmisiä joiden kanssa tulet koko opiskeluajan olemaan yhteyksissä. Kenties jopa aktivoitumaan toiminnassa, jonka kautta saat ystäviä ympäri Suomea, onnelliset meistä jopa ympäri maailmaa.

Eikä sekään ole liioiteltua, että pääset oikeasti verkostoitumaan. Itse aloittaessani pienenä fuksina hyppäsin suoraan Kokoomusopiskelijoiden toimintaan mukaan. Tutustuin ihmisiin, jotka tänä päivänä istuvat kaupunginvaltuustoissa, -hallituksissa kuin jopa eduskunnassa. Ihmisiin, jotka ovat merkittävissä asemissa eri firmoissa. Ihmisiin, joiden tunteminen on oikeasti ihan todella mahtavaa.

TYKO

Politiikka on muutakin kuin porukalla pönöttämistä.

Kokoomusopiskelijat ovat myös todella tehokkaita kouluttamaan. Ei siis kannata pelätä, että me heitetään sut leijonille. Kampanjoimme usein yhdessä hyvällä hengellä, kaikki yhteisen listan puolesta. Suomen suurimman puolueen opiskelijaliitto on kampanjoinnin rautainen ammattilainen ja jaamme mieluusti tietämystämme juuri sinulle. Tämän lisäksi vaalit tarjoaa loistavat taidot kehittää vuorovaikutustaitojaan. Varsinkin silloin, kun edustajiston ovet avautuvat ja pääset miettimään muiden opiskelijoiden kanssa luovia ratkaisuja. Edustajistohan on tavallaan kunnanvaltuusto, pienoiskoossa. Edustajistotoiminnassa tutustuu monenlaisiin eri tyyppeihin sen oman ainejärjestönkin ulkopuolella.

Itse menetin sydämeni kokoomusopiskelijatoiminnalle. Nyt liittohallituksessa tunnen tekeväni työtä, jolla oikeasti on tarkoitus. Odotan kokouksia innolla ja istun tätäkin kirjoittaessani junassa Jyväskylään kertomaan paikallisten Kokoomusopiskelijoiden uusien iltaan toiminnastamme. Hymy kasvoilla.

– Jenni
Kirjoittaja on Kokoomusopiskelijoiden liittohallituksen jäsen