Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunta ry esittää Micke Karia European Democrat Students:n hallituksen varapuheenjohtajaksi kaudelle 2015–2016.

Micke Kari on toiminut vuodesta 2014 Kokoomuksen opiskelijaliiton hallituksen jäsenenä, vastaten liiton kansainvälisistä suhteista. Kari toimii samanaikaisesti Lapin Kokoomuksen varapuheenjohtajana sekä Rovaniemen kunnanvaltuutettuna. Aiemmin hän on toiminut sekä opiskelija- että yliopistopolitiikassa.

”Euroopan Unioni kehittyy valtavaa vauhtia ja korkeakouluopiskelijoiden osalta tulevat vuodet tuovat paljon mielenkiintoisia uudistuksia. EPP:n opiskelijajärjestönä European Democrat Students on merkittävässä roolissa tulevaisuuden uudistusten osalta ja haluan omalta osaltani olla mukana tuomassa keskusteluun pohjoismaista näkökulmaa”, Kari toteaa.

”Micke on hankkinut luottamustoimissaan kattavan osaamisen kunta-ja opiskelijapolitiikassa sekä kansainvälisessä politiikassa. Hän on viimeisen kahden vuoden aikana toiminut määrätietoisesti Kokoomusopiskelijoiden toimintaa kehittäen. Uskonkin eurooppalaisen kattojärjestömme hyötyvän hänen panoksestaan seuraavalla toimikaudella”, toteaa Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Daniel Lahti.

European Demorat Students on keskusta-oikeistolainen järjestö ja Euroopan Kansanpuolueen(EPP) virallinen opiskelijajärjestö. EDS edustaa 1,6 miljoonaa opiskelijaa 31 eri maassa ja se on Euroopan suurin nuorisojärjestö. EDS:n hallitus kaudelle 2015-2016 valitaan 28.7. – 2.8.2015 järjestettävässä kokouksessa Maltalla.

Lisätietoja:

Micke Kari, micke.kari@kokoomusopiskelijat.fi, p. 045 231 3603

Daniel Lahti, puheenjohtaja, daniel.lahti@kokoomusopiskelijat.fi, p. 044 776 0773