Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunta esittää helsinkiläistä valtiotieteiden ylioppilas Pirre Seppästä Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry:n hallitukseen vuodelle 2014. Seppänen on 22-vuotias kolmannen vuoden yhteiskuntapolitiikan opiskelija Helsingin yliopistossa. Kuluvana vuonna hän on toiminut Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan (HYY) hallituksessa vastuualueinaan koulutuspolitiikka ja tuutorointi.

Seppänen on korkeakoulupolitiikan moniosaaja ja suhtautuu intohimoisesti opiskelijoiden edunvalvontaan. HYYn hallituksen lisäksi hän on vaikuttanut laajasti Helsingin yliopiston hallinnossa ja eri työryhmissä vieden opiskelijoiden tavoitteita menestyksekkäästi eteenpäin.

“Koulutuksen laadun jatkuva kehittäminen ja opiskelijoiden vaikutusmahdollisuuksien takaaminen ovat SYL:n tärkeimpiä tehtäviä. Haluan tuoda oman panokseni sekä SYL:n valtakunnalliselle edunvalvontatyölle että olla tukemassa ylioppilaskuntien toimijoita paikallisissa haasteissa,” Seppänen visioi.

Kokoomusopiskelijat valitsivat liittokokouksessaan 9.-10.11. Seppäsen liiton varapuheenjohtajaksi kaudelle 2014–2015. Seppäsen vahvuuksina ovat hänen laajat verkostonsa ja kykynsä toimia opiskelijoiden viestinviejänä poliittisella kentällä, oli kyse sitten valtakunnan koulutuspolitiikasta tai SYL:n eduskuntavaalitavoitteista.

”Pirren osaaminen ja poliittinen pelisilmä ovat juuri sitä, mitä SYL tarvitsee vuodelle 2014. Poliittinen vaikuttamistyö ja valmistautuminen tuleviin eduskuntavaaleihin edellyttävät laajaa poliittista kontaktiverkostoa ja mahdollisuutta vaikuttaa myös puolueiden sisäisiin tavoitteisiin,” toteaa Tuhatkunnan puheenjohtaja Akseli Hakala.

SYL valitsee hallituksensa vuodeksi 2014 liittokokouksessaan Espoon Korpilammella 29.–30. marraskuuta 2013.
Helsingissä 19.11.2013

Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunta ry

Akseli Hakala

Saku Jokisalo