Terveisiä Helsinki-Vantaan lentokentältä. Tätä blogia kirjoitellaan kahvilasta lentoa odotellessa.

Viikko sitten oli samanlaisia päivityksiä sosiaalisessa mediassa, keskustan puoluekokouksen merkeissä. Nyt on meidän vuoromme.

Kokoomuksen puoluekokous ei varmastikaan henkilövalinnoiltaan herätä niin paljon tunteita, kuin edeltävät puoluekokoukset. Puheenjohtajalle ei ole haastajaa, vaikka esim. Aamulehti vielä toukokuussa siteerasikin aprillipilaamme vähintään puolitosissaan.

Varapuheenjohtajista ja puoluevaltuuston puheenjohtajasta sen sijaan käydään kisaa ja vaikka mediassa ja julkisuudessa ei tämä niinkään paljoa näy, on kyse merkittävästä valinnasta. Ehdokkaat ovat kiertäneet piirejä ja liittoja tehden itseään tunnetuksi. Kovaa hommaa, tiedän sen. Ja tänä viikonloppuna se kaikki ratkeaa: joku on pettynyt ja jossain juhlitaan. Haluamme tietenkin Tuhatkuntana olla mukana tuomassa näkemystämme näihinkin asioihin.

Olen aikaisemminkin sanonut sen, että henkilövalinnat ovat vain yksi osa tätä koko palettia. Aloitteet ja muu sisältö on jopa tärkeämpää kuin valinnat. Sillä valitut henkilöt toteuttavat valittua asialinjaa. Joten odotan aloitepuolesta kärkevää ja terävää keskustelua. Niin pitääkin olla, sillä nyt valitaan linjaa kahdeksi seuraavaksi vuodeksi. Ei hallitusohjelmana vaan kokoomuksen linjana puolueena.

Nyt on kuitenkin aika kerätä kimpsut ja kampsut sekä siirtyä Finnairin sinivalkoisten siipien matkassa kohti Rovaniemen yötöntä yötä. Tästä tulikin mieleen, jos haluatte seurata Kokoomuksen puoluekokousta sosiaalisessa mediassa, käykäähän katsomassa Facebookista Yöttömän yön Kokoomus. Sinne päivitetään hieman erilaista päivitystä puoluekokouksen varrelta. Myös me tulemme päivittelemään puoluekokouksen ajan enemmän ja vähemmän tilannekatsauksia näille sivuille sekä Facebookin virtaan.

Teille kaikille, jotka olette Rovaniemelle tulossa. Hyviä päätöksiä ja mahtavaa kokousta. Muille, pysykäähän virrassa mukana.

-Saku

Kirjoittaja on Kokoomusopiskelijoiden pääsihteeri