Parin hieman poliittisemman blogin jälkeen päätin palata kertoilemaan hieman, mitä toimistolla tällä hetkellä on menossa.

Talvi on antautunut (ehdoitta) ja kevät on voitolla. Sen huomaa, sekä ulkona, että sisällä. Ulkona linnut laulavat ja sisällä ihmiset ovat huomattavasti pirteämpiä. Kiire ei sinänsä ole hävinnyt mihinkään, sillä jokaiseen kuukauteen liittyvät omat haasteensa ja kiireensä.

Huhtikuun loppu tietää valtakunnallisten opiskelija- ja nuorisojärjestöjen pääsihteereille yleensä OKM:n lappujen täyttämistä. Niin täällä Kansakoulukujallakin. Oman haasteensa hommaan tuo tieto siitä, että eipä näitä selvityksiä ole koskaan aiemmin alusta asti täyttänyt. Allekirjoittanut kyllä, mutta tämä on uutta.

Oikeastaan koko kevättä on leimannut sana ”uusi”. Lähes kaikki, mitä eteen tulee, on uutta. Se pidentää työpäiviä huomattavasti, mutta myös piristää niitä. Ainakin minä pidän, kun tulee uusia asioita ja haasteita vastaan. Se, jos joku motivoi. Toki välillä tulee niitä päiviä, kun toivoisi aivan vaan samaa rauhallista menoa, kun ei tiedä mihin suuntaan kääntyisi seuraavaksi. No, ne ovat aika minimissä onneksi.

Kevät Kokoomusopiskelijoissa tarkoittaa menneen reflektointia ja tulevan ennustamista. Alkuvuonna on ehtinyt tapahtumaan jo paljon, viimeisimpänä Allianssi –risteily. Tässä vielä haluan kiittää Allianssin väkeä jälleen huipusta reissusta. Näitä keskusteluja ja tapaamisia, mitä sielläkin sai jälleen kokea, ei vaan ole liikaa. Toinen, todella iso kiitos menee Allianssin väistyvälle pääsihteerille Jukka Tahvanaiselle. Mies on tehnyt pitkän ja huikean uran nuorison paremman tulevan puolesta. Kiitos siitä ja kohti uusia tuulia. Seuraajalla on melkoiset buutsit täytettävänä.

Tulevasta voin sanoa, että alkaa pikkuhiljaa huomaamaan Rovaniemen kutsun. Avauksia sekä aloitteiden, että luottamushenkilöiden osalta alkaa tippumaan joka suunnalta. Hyvä asia on, että keskustelua käydään nimenomaan aatteesta ja sen tulevaisuudesta. Ymmärrän, että henkilövalinnat ovat kiinnostavampia kuin aatteellinen debatti, mutta totuus on, että valitut ihmiset toteuttavat valittua aatteellista linjaa.

Toki toivon, että saamme myös henkilövalinnoista hyvää keskustelua ja äänestyksiä aikaan. Erityisesti nuoremmilta kokoomuslaisilta kaivataan panosta puolueen eteen. Meistä pitää lähteä se seuraava aalto, joka vie kokoomusta eteenpäin pitkälle tulevaisuuteen. Tosin, pitää tähän hetkeen hieman kritisoida STT:n toimittajien sisälukutaitoa. Ilmeisesti skuupit veivät tässä kohtaa voiton, kun vielä tällä viikollakin sai lukea Kokoomusopiskelijoiden aprillipilasta tosissaan otettuja ”uutisia” koskien puheenjohtaja Hakalan pyrkimyksiä puheenjohtajakisaan. Noh, joku on sanonut (leikillään hänkin), että ”There is no such thing as bad publicity”.

Mutta nyt taidan palata viimeistelemään OKM-raportteja, peri-tuhatkuntalaiseen tapaan loppukiireessä. Edeltäjiltäni sain perehdytystä tähän asiaan seuraavasti: ”Viime tunneilla taksilla Meritullinkadulle ja sieltä suoraan Vappuratikkaan.”

Näihin aatteisiin,

-Saku