Ajankohtaista

Akateemiset Kansalliset Nuoret esittää Sami Kontolaa Tuhatkunnan liittohallitukseen 2017

Akateemiset Kansalliset Nuoret (AKN) ry esittää valtiotieteiden ylioppilas Sami Kontolaa Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan liittohallituksen jäseneksi vuodelle 2017.

Kontola on ollut yhdistyksen toiminnassa mukana vuodesta 2014 lähtien. Hän on toiminut yhdistyksen taloudenhoitajana ja puheenjohtajana. Lisäksi Kontola valittiin keväällä 2016 Turun Osuuskaupan edustajistoon. Tuhatkunnassa Kontola haluaa kehittää viestintää paikallisyhdistysten ja liittohallituksen välillä.

”Dialogia liittohallituksen ja paikallisjärjestöjen kanssa täytyy lisätä kehittämällä viestintää yhä parempaan suuntaan. Tulee luoda pienen kynnyksen väylä, jota kautta paikallisyhdistykset pystyvät vaikuttamaan helpommin.”, Kontola sanoo.

”Ensi vuonna edustajistovaalit järjestetään monilla paikkakunnilla. Liittohallituksen tulee ottaa enemmän roolia ylioppilaskuntien edustajistovaaleissa, jotta HYY:n vaalien kaltainen jymymenestys voidaan taata. Petteri Orpon mukaan ottaminen kampanjointiin oli loistava veto. Tarvitsemme lisää tällaisia ideoita”, Kontola toteaa.

”Sami on johtanut Turun Kokoomusopiskelijoita kuluvana vuonna huolellisesti ja asiaankuuluvalla paneutumisella. Luottaisin Samille vaikka autoni avaimet, niin paljon hänen tekemiseensä luotan. Samilla on konkreettista näppituntumaa siitä, mitä paikallisyhdistyksissä nyt kaivataan. Lisäksi Samin tietämys politiikasta on huippuluokkaa ja hän olisi siksi merkittävä lisä Tuhatkunnan osaajakaartiin. ”

– Janika Takatalo, Tuhatkunnan ja Turun Kokoomusopiskelijoiden vpj.

“Tutustuin Samiin viime eduskuntavaalien aikoihin, kampanjoidessa. Teimme kokoomustyötä yhdessä. Minulla on ollut ilo tutustua Samiin fiksuna, aktiivisena ja itsensä likoon laittavana tekijänä.”

– Ville Valkonen, valtiovarainministerin talouspoliittinen erityisavustaja

Lisätietoja: